Mellemledere er nøglen til succes

Mellemledere spiller en afgørende rolle i vores organisationer. Mellemledere er ikke bare bindeleddet mellem strategisk ledelse og daglig drift, de er også nøglen til at skabe effektivitet og stærke teams – og ikke mindst til at udvikle medarbejdere og skabe værdi for kunderne.

Stine Staffeldt

Program Director

Mellemlederens rolle

Mellemledere er nøglen til at skabe effektivitet og stærke teams og udvikle medarbejdere og skabe værdi for kunderne. Derfor er det afgørende, at virksomheder giver dem den støtte og de ressourcer, de har brug for, så de kan fokusere på det, der skaber størst værdi.

Ved at sætte fokus på mellemledernes trivsel og udvikling, er det muligt ikke blot at styrke talentpipeline, men også sikre bedre resultater for hele organisationen. Mellemledere er nøglen til fremtidig succes, og der er god grund til at investere i lederne og skabe rammer, som de kan trives og vokse i.

Mellemledere har fået en stadig vigtigere rolle i at hjælpe organisationer med at tilpasse sig de teknologiske forandringer, især med fremkomsten af AI. De står forrest i håndteringen af forandringer, i at fremme innovation og sikre, at deres teams er klar til at lykkes i en tid med konstant udvikling. Derfor er det vigtigt, at de kan udvikle sig som ledere, mentorer og forandringsagenter. En effektiv leder er en afgørende konkurrencefordel, der kan drive teamperformance og virksomhedens samlede succes fremad.

Mellemledere er en god investering

De bedste mellemledere bygger stærke relationer, der styrker teams og driver driften effektivt. De forvandler virksomhedens vision og strategi til virkelighed, og de står i frontlinjen i kampen om talent.

Organisationer med toppræsterende mellemledere kan levere op til 21 gange højere aktionærafkast sammenlignet med virksomheder med gennemsnitlige eller underpræsterende ledere.
Investing in middle managers pays off—literally, McKinsey, juni 2023

Virksomheder må ikke overse mellemlederne. De er nøglen til både organisatorisk sundhed og økonomisk succes. Ved at investere aktivt i deres udvikling, kan organisationer ikke alene styrke deres medarbejdertrivsel, men også se et direkte afkast på bundlinjen.

LEDERUDDANNELSE FOR LEDER AF TEAMS OG MEDARBEJDERE

Selv de bedste mellemledere har brug for de rette værktøjer og den nødvendige viden for at kunne skabe værdi og drive succesfulde teams. For at styrke dit lederskab og optimere din virksomheds kundeorienterede strategi, kan du med fordel overveje CBS Executives uddannelse i Kundeorienteret Lederskab (KuLe). Uddannelsen giver indsigt i, hvordan du som leder kan sætte kunden i centrum og samtidig styrke din organisation indefra – en essentiel kompetence i dagens konkurrenceprægede marked.

KUNDEORIENTERET LEDERSKAB

Varighed: 9 dage
Opstart: 4. november 2024

På uddannelsen Kundeorienteret Lederskab giver vi dig værktøjer og metoder til at skabe unikke kundeoplevelser og udvikle dit lederskab, så du bliver en rollemodel i forhold til at skabe en kundeorienteret kultur og værdi for kunderne.

Gennem 360-graders feedback, action learning og aktiv involvering af kunderne skaber du som deltager værdiskabende kunderejser, engagerede medarbejdere og innovation gennem arbejdet med din virksomhedscase.

Læs mere

LEDERUDDANNELSE FOR LEDER AF LEDER

Med Service Excellence Leadership Academy (SELA) kan du som leder af ledere lære at skabe en servicekultur i verdensklasse. Uddannelsen giver dig de strategier og værktøjer, der skal til for at løfte serviceniveauet i din organisation til næste niveau og sikre loyale kunder, der bliver ambassadører.

SERVICE EXCELLENCE LEADERSHIP ACADEMY
Varighed: 24,5 dage
Opstart: 4. december 2024

Hvis du gerne vil opleve et lederudviklingsforløb, der skaber både ledelsesmæssig værdi for dig selv og kommerciel værdi for din organisation, så kan vi anbefale vores Service Excellence Leadership Academy. For hvad er opskriften på et forløb, der formår at integrere den personlige lederudvikling med forretningsudvikling? Den vigtigste ingrediens er forankringen i hjemmeorganisationen. Netop det er afgørende i forhold til effekten og udbyttet. Derfor vil du på SELA opleve, at når du bliver afklaret med dit ledelsesmæssige ståsted, vil du være klar til at afprøve nye forretningstiltag og håndtere kompleksitet og relationer – så der opnås følgeskab og værdiskabelse i din organisation.

Derudover får du den nyeste inspiration på Berkeley og Stanford og fra nogle af de mest innovative virksomheder inden for AI, bæredygtighed og kulturel transformation.

Læs mere

Executive Morning Brief om AI og værdiskabelse

Se optagelsen af vores virtuelle Executive Morning Brief med CBS-professor Thomas Ritter og Product Director AI & Robotics Tina Dyhr Dupont og hør mere om, hvordan AI kan revolutionere din virksomhed og skabe mere individualiserede kundeoplevelser.

Læs mere her

INSPIRATION TIL LÆSNING

Læs artiklen Stop wasting your most precious resource: Middle managers , McKinsey.

Relaterede programmer