AI-FOMO i danske virksomheder: CEO i CBS Executive Fonden i Børsen
I takt med at kunstig intelligens rykker hastigt ind i danske virksomheder, opstår der et nyt fænomen: AI-FOMO – frygten for at komme bagud, hvis man ikke hurtigt tager ny teknologi i brug.
Anne Marie Jess Hansen
CEO, PhD
Introduktion
I takt med at kunstig intelligens rykker hastigt ind i danske virksomheder, opstår der et nyt fænomen: AI-FOMO – frygten for at komme bagud, hvis man ikke hurtigt tager ny teknologi i brug.
I en ny kommentar i Børsen sætter vores CEO, Anne Marie Jess Hansen, ord på, hvordan denne frygt præger beslutningstagere i både private og offentlige organisationer. Hun fremhæver, at teknologisk fremsyn skal gå hånd i hånd med strategisk omtanke – og at ledere i dag har brug for sparring, perspektiv og mod, hvis AI skal integreres bæredygtigt i forretningen.
Mange oplever et pres for at implementere AI – men forandringskraften opstår først, når vi kobler teknologien med strategisk ledelse og organisatorisk modenhed.— Anne Marie Jess Hansen, CEO, CBS Executive Fonden
Du kan læse artiklen her.
Tech Leadership
- Se program
AI og Forretning - Hvordan øger du værdiskabelsen af AI i din virksomhed?
SommerskoleTech LeadershipNyhed5 dage·18.8.2025DKK 29.000STADIG ÅBEN FOR TILMELDING
Brug teknologien til at skabe strategisk værdi.
På kurset gennemgår vi forretningens centrale ledelsesredskaber – som strategi og forretningsmodel – og integrerer kunstig intelligens i disse. Målet er at opbygge en forståelse for ”forretningssproget” og oversætte kunstig intelligens til dette, så det bliver relevant og anvendeligt i praksis. - Se program
Data Strategy & Leadership - Understand what it takes to realize business value from your data
SommerskoleTech LeadershipStrategy & Business DevelopmentNyhed5 dage·11.8.2025DKK 29.000STILL OPEN FOR REGISTRATION
Gain the skills develop a data strategy and drive AI-implementation, balancing efficiency and innovation goals in your organization. Learn how to make informed decisions about the use of data and algorithms, improve strategic leadership decisions, and create new value propositions through data-driven insights.
The course will be held on 11-12 and 27-29 August 2025.