Strategi og Forretningsudvikling som Drivkraft for Fornyelse
Faglig opdatering på forskellige tilgange til strategi og forretningsudvikling, status på de klassiske værktøjer og modeller, samt inspiration til fornyelse af den strategiske værktøjskasse

Øget indsigt i de strategiske udfordringer og muligheder
Kurset stiller skarpt på, hvordan strategi og forretningsudvikling kan forny og genopfinde virksomheden. Du bliver opdateret på de nyeste tilgange til strategiudvikling og får en status på anvendelsen af de mest gængse værktøjer og modeller.
Du kommer til at arbejde med forskellige strategiske modeller, som du får mulighed for at relatere til din egen organisation. Herigennem får du en øget indsigt i de strategiske udfordringer og muligheder, som virksomheder og organisationer står over for i dag.
Kurset blev i august 2022 evalueret til 4,6 på en skala fra 1-5, hvor 5 svarer til meget tilfredsstillende.
Er du interesseret i dette kursus, kunne følgende kurser også være relevante for dig: Agilitet, Innovation og Forretningsudvikling og Succesfuld Strategiimplementering
Indhold i forløbet
Gennem teoretiske og praktiske øvelser vil du opleve, hvordan målrettet arbejde med strategi kan styrke værdiskabelsen.
Du får indblik i hvordan ”next generation companies” arbejder strategisk, og hvad vi kan lære af dem. Derudover får du inspiration til, hvordan forretningsudvikling kan gennemføres i forhold til produkter og services, samt i relation til kunder, konkurrenter og andre centrale interessenter.
Vi vil demonstrere, hvordan en virksomhed kan identificere strategiske og ressourcemæssige styrkepositioner, og hvordan dens ressource konfiguration kan optimeres og give strategisk retning.
Undervisningen er en kombination af indlæg, diskussioner, gruppedrøftelser, praktiske øvelser og case-arbejde, der bl.a. baseres på deltagernes egne cases.
Download kursusbeskrivelsen som pdf øverst på siden.
Det får du
- Forståelse for, hvordan virksomheder kan arbejde med strategi og forretningsudvikling på flere niveauer
- Indsigt i de nyeste tilgange til strategiudvikling, status på de klassiske værktøjer og modeller, samt inspiration til nye modeller.
- Indsigt i den strategiske værktøjskasse i form af analysemodeller, forretningsmodeller og innovationsprincipper
- Indsigt i, hvordan strategieksekvering kan styrkes og gennemføres i praksis
- Konkrete eksempler på, hvordan forskellige typer af virksomheder arbejder med fornyelse og strategiudvikling

Meget lærerigt
- Emilie Ottesen, Analysekonsulent (økonom), HK Danmark

Afvekslende undervisning
- Mette Kjærsgaard Johnsen, Fagchef, Sparekassen Kronjylland

Hvad jeg havde brug for
- Malene Fugl Andersen, Associate Manager, Novo Nordisk

Jeg føler mig beriget
- Hanne Birgitte Møller, Funktionsdirektør, Jyske Bank A/S

Veltirettelagt og godt varieret
- Anette Stenskrog, afdelingsdirektør, Jyske Bank A/S

Velforberedt og gennemtænkt
- Deltager på Strategi og Forretningsudvikling som Drivkraft for Fornyelse

Meget begejstret!
- Deltager på Strategi og Forretningsudvikling som Drivkraft for Fornyelse

Very good and inspiring course
- Klaus Falk Paarup, Head of Nordic Commercial & Sales Excellence, PostNord

Extremely relevant
- Kim Christensen, Business Change Manager, DSV Road Holding A/S

Very satisfied with the course
- Dorte Hovgård Hansen, Projektchef, Domea.dk

Super god vekselsvirkning mellem forelæsning og øvelser
- Vibeke Rischel, Vicedirektør, Dansk Selskab for Patientsikkerhed

Godt kursus
- Peter Rysgaard, Head of Strategy, e-nettet A/S

Inspirerende kursus med god balance
- Anette Ravn Jensen, Area director of Sales - Nordics, Rezidor Hotel Group

Super indspark
- Rikke Janum, Senior Business Development Manager, DHL

Levende og afvekslende undervisning
- Robert Ahlm Grønlund, Project Manager, Plesner

Fuldendt oplevelse
- Jesper Nybro Lindqvist, Nordic Project Lead, Postnord
Deltagerprofil
Ledere, specialister og konsulenter, som arbejder med strategi og forretningsudvikling i praksis.
Steder
Datoer
21. – 25. august 2023
Mandag - fredag kl. 9.00 - ca. 16.30