Ledere lærer andre ledere at lede
Vi kan nok alle sammen blive enige om, at moderne ledelse er udfordrende. Derfor er det afgørende både at have et teoretisk og analytisk fundament at handle ud fra – og samtidig gøre det muligt for erfarne ledere at videregive praktisk viden og perspektiver til andre ledere gennem sparring og refleksion. Action Learning som læringsmetode skaber en dynamisk læringsproces for alle typer af ledere og engagerer aktivt lederne til at anvende teori, viden og begreber – også i konkrete oplevelser og i refleksion.
Stine Staffeldt
Program Director
Den moderne organisation er afhængig af, at ledere bruger hinanden, udviser tillid, åbenhed og har et ledelsesmindset, hvor den enkelte leder er i stand til at se sig selv i lederrollen, udvikle teamet og lede organisationen fremad.
Leadership Pipeline-teorien
Leadership Pipeline-teorien bygger på ideen om, at effektiv ledelse er afhængig af det specifikke ledelsesniveau, der gør sig gældende i organisationen. Hvert ledelsesniveau beror altså på særlige opgaver og udfordringer, som løses med særlige ledelsesmæssige færdigheder, arbejdsværdier og prioriteter. Det, der fungerer for en leder, der leder medarbejdere direkte, er ikke nødvendigvis effektivt for en leder, der leder andre ledere.
I korte træk tilbyder Leadership Pipeline en generel forståelse af, hvordan man udvikler succesfuld ledelse på alle organisationens niveauer. Dette kræver et ensartet sprog og en delt opfattelse af, hvad succesfuld ledelse er. Med Leadership Pipeline-modellen er det muligt for en organisation at etablere et koordineret grundlag, hvor man definerer de nødvendige krav, kriterier og egenskaber for hver ledelsesposition.
Hos CBS Executive Fonden kan du vælge mellem en række uddannelser, som tager afsæt i de forskellige ledelsesbehov i organisationen, men som alle styrker den individuelle leder i lederrollen gennem dynamiske læringsmetoder, nye perspektiver, begreber og værktøjer.
Lederuddannelser for leder af ledere
SERVICE EXCELLENCE LEADERSHIP ACADEMY
Varighed: 24,5 dage
Opstart: 4. december 2024
Hvis du gerne vil opleve et lederudviklingsforløb, der skaber både ledelsesmæssig værdi for dig selv og kommerciel værdi for din organisation, så kan vi anbefale vores Service Excellence Leadership Academy (SELA). For hvad er opskriften på et forløb, der formår at integrere den personlige lederudvikling med forretningsudvikling? Den vigtigste ingrediens er forankringen i hjemmeorganisationen. Netop det er afgørende i forhold til effekten og udbyttet. Derfor vil du på SELA opleve, at når du bliver afklaret med dit ledelsesmæssige ståsted, vil du være klar til at afprøve nye forretningstiltag og håndtere kompleksitet og relationer – så der opnås følgeskab og værdiskabelse i din organisation.
Læs mere
Lederuddannelser for leder af teams og medarbejdere
KUNDEORIENTERET LEDERSKAB
Varighed: 9 dage
Opstart: 4. november 2024
På uddannelsen Kundeorienteret Lederskab (KuLe) giver vi dig værktøjer og metoder til at skabe unikke kundeoplevelser og udvikle dit lederskab, så du bliver en rollemodel i forhold til at skabe en kundeorienteret kultur og værdi for kunderne.
Gennem 360-graders feedback, action learning og aktiv involvering af kunderne skaber du som deltager værdiskabende kunderejser, engagerede medarbejdere og innovation gennem arbejdet med din virksomhedscase.
Læs mere
Inspiration til lyd og læsning
Lyt til podcast "The Leadership Pipeline in the Digital Age” med Steve Drotter og Kent Jonasen, Co-Founders af The Leadership Pipeline Institute.
Læs artiklen Hvis ingen andre tager hånd om din trivsel som leder, må du selv gøre det af Ulf Hahnemann
Ulfs opskrift på at sikre trivsel for ledere hedder tillid i hele organisationen. Og at flytte kulturen fra afmagt til håb.
Relaterede kurser
- Se program
Service Excellence Leadership Academy
Management & LeadershipStrategy & Business Development23,5 dage·24.3.2025DKK 109.950,00STADIG ÅBEN FOR TILMELDING
Tidligere SECA-uddannelse! En executive diplomuddannelse med fokus på dit personlige lederskab, forretningsudvikling og kundedreven innovation. Service Excellence Leadership Academy (SELA) har til formål at udvikle ledere og servicevirksomheder ved at udvide den enkelte deltagers ledelses- og forretningsmæssige kompetence samt ved at udvikle netværk og styrke konkurrence- og innovationsevnen.Se kursus og download kursusinformation - Se program
Kundeorienteret Lederskab
Management & LeadershipStrategy & Business Development9 dage·4.11.2024DKK 49.950,00Styrk kundeorienteringen gennem personligt lederskab, forretningsudvikling, stærke kunderelationer, design af kultur og forandringsledelse. Uddannelsen er en kombination af moduler, arbejde med egne virksomhedscases, 360-graders målinger, action learning og coaching i ledercirkler.
Se kursus og download kursusinformation