Startdato TBA
Deltagergebyr, eks. moms. DKK 23.900
Varighed 5 dage
Undervisningssprog Dansk
Kursus & uddannelser

Strategisk Salgsledelse

Strategisk Salgsledelse

Forskningsbaseret viden og velafprøvede værktøjer som afsæt for strategisk salg

Skab sammenhæng mellem virksomhedens strategi og salg og opnå større gennemslagskraft hos kunderne.

På kurset lærer du at omsætte strategiske mål til kundeværdi. Vi fokuserer på, hvordan du understøtter dine konsulenter og sælgeres arbejde, så virksomhedens budskaber og løsninger fremstår differentieret for dine kunder. Du får værktøjer til at evaluere, hvordan dine kunders beslutningsprocesser bør reflekteres i salgsprocesserne.

Alt for mange virksomheders strategi er frakoblet salgsindsatsen. Det strategiske salg er imidlertid afgørende for at kunne differentiere sig, dvs. evnen til at omsætte virksomhedens strategi til konkrete handlinger hos kunderne og kontinuerlig tilpasse sig markedet.

Kurset blev i 2019 evalueret til 4,50 på en skala, hvor 5 er bedst og svarer til meget tilfredsstillende.

Bemærk, at pdf til download vedrører 2019-kurset. Tilmeld dig vores interesseliste øverst på siden, og du vil modtage en mail, så snart der er nyt om datoer og indhold for 2020.

Læs hele teksten Vis mindre

Indhold i forløbet

På kurset bliver du introduceret til forskellige teoretiske forståelsesrammer indenfor virksomhedsstrategi. Du får værktøjer til at eksekvere din virksomhedsstrategi hos jeres kunder, viden om sammenhængen mellem strategi og salg, samt værktøjer til at analysere, planlægge og implementere det strategiske salg.

Desuden får du værktøjer til at evaluere, hvordan dine kunders beslutningsprocesser bør reflekteres i dine salgsprocesser, og hvordan du i det forløb sikrer en sammenhæng mellem din overordnede strategi og markedets forventninger.

Undervisningsformen vil være en kombination af indlæg, diskussion, gruppedrøftelser, praktiske øvelser og case-arbejde. Undervisningen inddrager i høj grad deltagernes egne erfaringer og strategiske udfordringer, ligesom der i løbet af ugen vil være besøg af erfarne salgschefer og -ledere.

Læs også indlæg af underviseren Christian Schönström-Lund: Strategi og salg: Vejen til succes

Læs hele teksten Vis mindre

Det får du

Når du har deltaget på kurset, kan du lægge en handlingsplan, der sikrer bedre sammenhæng mellem strategi og salg, og du kan opstille kriterier for at udvælge de kunder, der passer bedst til din virksomhedsstrategi og value proposition.

Du kan gangsætte processer, der udvikler en dynamisk salgsproces, opfylder forskellige segmenter og kundeprofilers foretrukne købsprocesser samt understøtter den ønskede adfærd med årsagssammenhænge og opportunity/performance management. Du vil også have kompetencer i at generere synergi mellem marketing og salg for at opnå en bedre forståelse for kundernes ønsker og købsprocesser.

Du vil ligeledes være i stand til at udvikle og tilpasse go-to-market planer på baggrund af din virksomhedsstrategi og kundernes købspræferencer.

 

 

Læs hele teksten Vis mindre

Deltagerprofil

Direktører, chefer eller ledere inden for salg og markedsføring.

Datoer

Tilmeldingsfrist:
To Be Announced
Timer pr. dag: 8

5 dage i uge 33 eller 34, 2020

Mandag-torsdag kl. 9:00 - 16:30,
Fredag kl. 9:00 - 15:00

Kontakt mig

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Lyder det som noget for dig?
Interesseret

Download materiale

Interesseret

Strategisk Salgsledelse

  • Personlige oplysninger

  • Date Format: DD slash MM slash YYYY
  • Kontakt info

  • Firmaoplysninger

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Vi kontakter dig, så snart der er flere informationer.

Kursusfakta

Kontakt

Undervisningssprog
Dansk
Startdato
TBA
Varighed
5 dage
Steder
CBS Campus Dalgas Have
Deltagergebyr, eks. moms.
DKK 23.900
Billede af Kirsten Ryelund, CBS Executive, Porcelænshaven 22, Frederiksberg
Billede af Lisa Carbuhn Jensen, CBS Executive, Porcelænshaven 22, Frederiksberg
Billede af Zhenya Avdeeva, CBS Executive, Porcelænshaven 22, Frederiksberg