Lederens Mindset, Datafication og Kundestrategi
Sæt fokus på dit managerial mindset i arbejdet med data, digitalisering og kunder
Mindset og ny digital teknologi
Dataindsigt indgår centralt i de strategiske overvejelser ved brugen af ny digital teknologi og nytænkning af kundeinteraktionen. Men ofte står lederens mindset i vejen for, at den nye digitale teknologi skaber øget værdi for kunder og virksomhed.
På kurset får du indsigt i, hvordan det ledelsesmæssige mindset påvirker succesraten af dataficationsprocessen, der skal transformere organisationen til en dynamisk, agil og datadrevet enhed, og du får en værktøjskasse, der sikrer den værdiskabende forankring af datadrevne projekter.
Indhold i forløbet
Big Data er en potentiel værdifuld måde at optimere interne processer og den eksterne interaktion med interessenter (stakeholders). Undersøgelser viser, at de virksomheder, der klarer sig bedst, er dem, hvor dataindsigter indgår centralt i deres strategiske overvejelser.
De succesfulde virksomheder er også kendetegnet ved at have en ledelse og en kultur, der er åben for forandringer og tør nytænke kundeinteraktionen. Det er altså fejlagtigt at tro, at de mest succesfulde Big Data-drevne organisationer kun er drevet af teknologien i sig selv.
På kurset ser vi nærmere på, hvordan lederens mindset påvirker den strategiske dagsorden, brugen af teknologi samt nye innovative tiltag.
Du får testet dit eget ledelsesmindset og vil gennemføre en test af din virksomheds strategiske position, markedsviden og interne forhold. Undersøgelserne bliver gennemgået i forbindelse med kurset, og du får individuel feedback på, i hvor høj grad dit mindset matcher din virksomhedsstrategi.
Det får du
Efter deltagelse på kurset har du:
- Overblik over de væsentligste tendenser og udviklinger inden for Big og Small Data
- Opdateret viden om data, digitalisering, disruption, platforme, triple P (Planet, People and Profit) og kundestrategier
- Viden om hvordan data introduceres bedst muligt i organisationen, så der skabes opbakning i stedet for modstand mod forandring
- Indsigt i hvordan sanserne og mentale modeller 'snyder' ens opfattelse af virkeligheden
- Indsigt i dit managerial mindset, og hvorvidt det passer sammen med dit management team, din organisations mindset og det, som markedet forventer
- En værktøjskasse til at sikre værdiskabende forankring og implementering af digitale og datadrevne projekter i organisationen
Undervisningen baserer sig på en kombination af teoretiske oplæg og dialog, gruppearbejde, øvelser, case-arbejde samt præsentationer af cases fra eksterne praktikere.
Deltagerprofil
Ledere på alle niveauer, der arbejder strategisk og taktisk med organisationens data for at styrke relationen i B2B og/eller B2C interaktioner.
Kurset er ledelsesorienteret og ikke et kursus i de mere IT-baserede spørgsmål i anvendelsen af konkrete softwaresystemer eller platforme.
Mange vinkler på digitalisering
- Anja Dalgaard, chefkonsulent, Metroselskabet I/S & Hovedstadens Letbane I/S
Kursusledere der udfordrer
- Troels Bohnsen, Head of Group BI, SOS International A/S
Stor grad af relevans
- Tina Lambert, Chef for Strategisk CRM, Dansk Industri
Interessant og relevant emne
- Deltager på Disrupt dit Mindset: Big Data, Digitalisering og Kundestrategi
God blanding mellem teori og konkrete eksempler
- Andreas Møller Stehr, Associate Manager, Novo Nordisk
Meget veltilrettelagt kursus
- Peter Duval, produktchef, DSB
Meget udbytterigt
- Lise Højmark, Afdelingsdirektør, BRFkredit
Overraskende og interessant
- Jens Christian Olsen, Analyse og Ledelsesinformation, HK Danmark
Steder
Datoer
Den 16. - 20. august 2021
Mandag - torsdag kl. 9.00 - 16.30
Fredag kl. 9.00 - 15.30
NB! Statsansatte kan ansøge om midler fra Den Statslige Kompetencefond. Puljen til Akademikere åbner op for ansøgninger den 2. marts 2021 kl. 10:00.