Startdato 28. aug. 2018
Deltagergebyr, eks. moms. TBA
Varighed 33 dage
Undervisningssprog Dansk

Service Excellence Chefakademiet (SECA)

En executive diplomuddannelse med fokus på dit personlige lederskab,
forretningsudvikling og kundedreven innovation

Service og Lederskab som differentiator

Ønsker du og din virksomhed at styrke service excellence gennem integreret ledelses- og forretningsmæssig udvikling, innovation og kundeorientering? Med dette lederudviklingsforløb sættes der fokus på at udvikle ledelsestilgange, som har til formål at styrke servicekulturen og skabe konkrete varige resultater gennem Action Learning (AL) og co-creation med både egen organisation og kunder.

Download detaljeret beskrivelse af uddannelsen i pdf øverst på denne side. Bemærk, at beskrivelsen vedrører uddannelsen i 2017, og der kan forekomme ændringer i indholdet.

Indhold i forløbet

Uddannelsen løber over 10 måneder med 27 uddannelsesdage og 6 AL-møder, som foregår ude i jeres virksomheder. På de første 3 moduler har vi fokus på din ledelsesmæssige udvikling, service- og forandringsledelse. Du får lavet to 360 graders målinger, en fra uddannelsesstart og en sidst i forløbet, hvor der er fokus på den udvikling og de forandringer, der er sket for dig undervejs i uddannelsen. Vi inddeler jer i Action Learning grupper med 5-6 personer i hver. Med denne gruppe mødes du 6 dage ude i jeres respektive virksomheder sammen med en proceskonsulent. På de sidste tre moduler er der fokus på den forretningsmæssige udvikling med følgende temaer: servicestrategier, strategisk kundeudvikling, kunderejsen, forretningsudvikling, serviceinnovation og værdiskabelse. Uddannelsen afsluttes med en eksamen med udgangspunkt i det konkrete forretningsmæssige projekt fra din egen organisation.

Uddannelsen er kendetegnet ved et højt fagligt niveau og forskningsbaseret undervisning med førende professorer fra Copenhagen Business School, Stanford, University of Southern California og Berkeley University samt inspirationsindlæg m.m. fra innovationseksperter, Disney Institute, danske topledere m.fl. Et modul afholdes i Sydfrankrig og et i Californien.

Det får du

Du vil opleve en synlig personlig og ledelsesmæssig udvikling, der skabes gennem læring fra modulerne og Action Learning, som foregår ude i hinandens virksomheder. AL-møderne giver mulighed for at benchmarke din egen ledelsesmæssige udvikling, hvor dine medarbejdere, kollegaer og chefer involveres i de udviklende processer vedr. 360 g analysen. AL-gruppen er med til at give feedback og sparring samt se med ”friske øjne” udefra på dine ledelsesmæssige mål og udfordringer. Du får dermed rig mulighed for at etablere og opbygge nye relationer og et stærkt netværk med deltagere fra andre organisationer.

Du vil få konkrete kompetencer i, hvorledes kundedreven innovation og forretningsudvikling kan skabe værdi igennem et tæt samspil med kunderne, der omsættes i konkrete tiltag bl.a via kundeworkshops på et af modulerne

Du vil opnå en dybdegående læring og dokumenteret effekt gennem intensivt Action Learning-baseret projektarbejde med virksomhedens udfordringer, der sikrer tæt forankring og samspil med egen organisation og kunder.

Undervisere

Alicia Matheson: Alicia har 20 års erfaring med Leadership Training og Customer Service fra Walt Disney Company. Alicia er en inspirerende taler, Executive Coach, der har international strategisk erfaring og har bl.a. hjulpet virksomheder med at transformere deres kulturer fra "Ordinary to Legendary".
Eva Zeuthen Bentsen: Eva Zeuthen Bentsen har bred ledelseserfaring fra offentlige organisationer og har arbejdet med sundhedssektor, uddannelsessektor og i politiske organisationer. Seneste har hun været direktør for Gentofte Hospital og arbejder nu som konsulent med fokus på strategiudvikling, kulturforandring og ledelsesrådgivning.
Flemming Poulfelt: Professor, Ph.D., Department of Management, Politics and Philosophy, CBS. Flemming specialiserer sig i strategi og ledelse, og er forfatter og medforfatter til flere bøger og har publiceret i danske og internationale tidsskrifter. Flemming har erfaring fra flere bestyrelsesposter, hvor han også fungerer som ekstern konsulent.
Jan Molin: Professor og uddannelsesdekan, Institut for Organisation, CBS.Jan Molins primære forskningsområder er bl.a. ledelseskommunikation på strategisk grundlag, ledelse og organisering på psykologisk grundlag og forandringsledelse.
Jennifer A. Chatman: Jennifer A. Chatman er professor og bestyrelsesmedlem hos the Haas Management of Organizations Group. Professor Chatman underviser, forsker og konsulterer i leveraging organizational culture, leading change, og managing complex teams. Professor Chatman leder flagskibs programmet i executive education hos Haas: The UC Berkeley Executive Leadership Program. Professor Chatman opnåede hendes PhD hos the Haas School of Business ved UC Berkeley og hendes BA i psykologi hos UC Berkeley
Mogens Bjerre: Associate professor, Department of Marketing, CBS & Academic Dean, CBS Executive. Mogens Bjerre underviser på CBS’s E MBA og cand.merc. linjerne DCM og IMM i international marketing, sales management, marketing management, corporate strategy, brand management m.m. Derudover har han opdateret og udviklet E MBA til også at omfatte den fleksible MBA samt medudviklet CBS’s EMBA.
Thomas Ritter: Professor, Department of Strategic Management and Globalization, CBS.Thomas er en erfaren underviser på en bred række af lederudviklings- og efteruddannelsesprogrammer udbudt af CBS-SIMI Executive (tidl. HHE). Thomas Ritter viderebringer ikke kun sin viden gennem undervisning, men er også en flittigt brugt oplægsholder og har udgivet en lang række publikationer inden for sine ekspertiseområder.

Deltagerprofil

Service Excellence Chefakademiet er for dig, som ønsker en personlig og faglig udvikling med værdiskabelse indenfor forretningsudvikling og service excellence.  Du har mindst 5-10 års erhvervserfaring, heraf mindst 3-5 år i en chefstilling (leder af ledere eller leder af specialister). 

 

 

Datoer

06. aug. 2018
Tilmeldingsfrist
Tilføj til kalender 2018-08-06 00:00:00 2018-08-06 23:59:59 Europe/Copenhagen Service Excellence Chefakademiet (SECA) Service excellence chefakademiet har til formål at udvikle ledere og servicevirksomheder ved at udvide den enkelte deltagers ledelses- og forretningsmæssige kompetence samt ved at udvikle netværk og styrke konkurrence- og innovationsevnen. CBS-Executive CBS-Executive

Modul 1: Serviceledelse og læring: 28. - 30. august 2018
Modul 2: Det personlige lederskab (Frankrig) : 30. sep. - 5. oktober 2018
AL-dag: 11. oktober 2018
AL-dag: 25. oktober 2018
AL-dag: 2. november 2018
AL-dag: 8. november 2018
Modul 3: Forandringsledelse og kommunikation; 14. - 16. november 2018
AL-dag: 23. november 2018
PIT STOP: 8. januar 2019
Modul 4: Servicestrategi og strategisk kundeudvikling: 23. - 25. januar 2019
Temadag: 7. februar 2019
Modul 5: Serviceinnovation og værdiskabelse: 4. - 5. marts 2019
Midtvejsevaluering: 9. april 2019
Modul 6: Creating service excellence og service breakthroughs (Californien, USA): Afg. 30. april - ank. 7. maj 2019
AL-dag: 21. maj 2019
Eksamen: 6. juni 2019

Steder

CBS Executive, Porcelænshaven 22, 2000 Frederiksberg

Åben i Google Maps

Modul 2 afholdes i Le Barry, Frankrig fra d. 1. - 6. oktober 2017

Åben i Google Maps

Modul 6 afholdes på University of Berkeley i Californien, USA

Åben i Google Maps

Kontakt

Kontakt mig

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Hent PDF

For at downloade denne pdf, skal du udfylde dit navn, din e-mail og dit telefonnummer – vi vil kontakte dig inden for et par dage, så vi kan være behjælpelige med at finde det rette forløb til dig. Du accepterer samtidig at modtage informationer og tilbud om vores kurser samt andre inspirerende nyhedsbreve fra CBS Executive.
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Tilmelding

Service Excellence Chefakademiet (SECA)

  • Personlige oplysninger

  • Kontaktinfo

  • Firmaoplysninger

  • Parkering

    Når programlektioner afholdes hos CBS Executive i Porcelænshaven, tilbydes deltagerne parkering i nærliggende parkeringskælder til kr. 80 pr. dag. Parkeringsgebyret bliver faktureret sammen med kursusdeltagelsen.
  • Vilkår og betingelser

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Efter tilmelding modtager du bekræftelse og yderligere information på e-mail. Betaling sker vha girokort, der ligeledes udsendes på e-mail.

Kursusfakta

Deltagergebyr, eks. moms.
TBA
Startdato
28. aug. 2018
Varighed
33 dage
Steder
CBS Executive (Frederiksberg) / Le Barry, Frankrig / Berkeley Univerity, California, USA
Undervisningssprog
Dansk

Kontakt

Jette Korsholm

Program Manager

Stine Staffeldt

Programdirektør