Service Excellence Chefakademiet (SECA)
En executive diplomuddannelse med fokus på dit personlige lederskab, forretningsudvikling og kundedreven innovation
Service og Lederskab som differentiator
Ønsker du og din virksomhed at styrke service excellence gennem integreret ledelses- og forretningsmæssig udvikling, innovation og kundeorientering? Med dette lederudviklingsforløb sættes der fokus på at udvikle ledelsestilgange, som har til formål at styrke servicekulturen og skabe konkrete varige resultater gennem Action Learning (AL) og co-creation med både egen organisation og kunder.
Download detaljeret beskrivelse af uddannelsen i pdf øverst på denne side.
Indhold i forløbet
Uddannelsen løber over 10 måneder med 27 uddannelsesdage og 6 AL-møder, som foregår ude i jeres virksomheder. På de første 3 moduler har vi fokus på din ledelsesmæssige udvikling, service- og forandringsledelse.
Du får lavet to 360 graders målinger, en fra uddannelsesstart og en sidst i forløbet, hvor der er fokus på den udvikling og de forandringer, der er sket for dig undervejs i uddannelsen. Vi inddeler jer i Action Learning grupper med 5-6 personer i hver. Med denne gruppe mødes du 6 dage ude i jeres respektive virksomheder sammen med en proceskonsulent. Du kan læse mere om den erfaringsbaserede udviklingsmetode Action Learning ved at downloade pdf'en øverst på denne side.
På de sidste tre moduler er der fokus på den forretningsmæssige udvikling med følgende temaer: servicestrategier, strategisk kundeudvikling, kunderejsen, forretningsudvikling, serviceinnovation og værdiskabelse. Uddannelsen afsluttes med en eksamen med udgangspunkt i det konkrete forretningsmæssige projekt fra din egen organisation.
Uddannelsen er kendetegnet ved et højt fagligt niveau og forskningsbaseret undervisning med førende professorer fra Copenhagen Business School, Stanford, University of Southern California og Berkeley University samt inspirationsindlæg m.m. fra innovationseksperter, danske topledere m.fl. Et modul afholdes i Italien og et i Californien.
Det får du
Du vil opleve en synlig personlig og ledelsesmæssig udvikling, der skabes gennem læring fra modulerne og Action Learning, som foregår ude i hinandens virksomheder. AL-møderne giver mulighed for at benchmarke din egen ledelsesmæssige udvikling, hvor dine medarbejdere, kollegaer og chefer involveres i de udviklende processer vedr. 360 g analysen. AL-gruppen er med til at give feedback og sparring samt se med ”friske øjne” udefra på dine ledelsesmæssige mål og udfordringer. Du får dermed rig mulighed for at etablere og opbygge nye relationer og et stærkt netværk med deltagere fra andre organisationer.
Du vil få konkrete kompetencer i, hvorledes kundedreven innovation og forretningsudvikling kan skabe værdi igennem et tæt samspil med kunderne, der omsættes i konkrete tiltag bl.a via kundeworkshops på et af modulerne
Du vil opnå en dybdegående læring og dokumenteret effekt gennem intensivt Action Learning-baseret projektarbejde med virksomhedens udfordringer, der sikrer tæt forankring og samspil med egen organisation og kunder samt værktøjer til, hvordan du kan arbejde bevidst med kulturen, så den understøtter virksomhedens strategi.
Du kan læse mere om tidligere deltageres udbytte af uddannelsen i SECA effektmålingen (tidligere SBCA).
Deltagerprofil
Service Excellence Chefakademiet er for dig, som ønsker en personlig og faglig udvikling med værdiskabelse indenfor forretningsudvikling og service excellence. Du har mindst 5-10 års erhvervserfaring, heraf mindst 3-5 år i en chefstilling (leder af ledere eller leder af specialister). Er du interesseret i at læse om andre kurser, der kan styrke dit lederskab, har vi her samlet et overblik over vores lederuddannelser og kurser.
Fantastisk uddannelse der kombinerer ledelse og kundeværdi
- Anne Louise Petersen, Afdelingsleder, DBI - Dansk Brand- og sikringsteknisk Institut

Det bedste ledelsesudviklingsforløb, jeg har deltaget i
- Karen Rønberg, Customer Service Director, Metro Service A/S

Stærkt grundlag
- Anders Vraa, VP, Head of Development, Agriculture & Business Division, Topdanmark

Positivt påvirket
- Pia Jette Hansen, Teaterdirektør Bellevue

Fokus på udefra-ind-perspektiv
Kasper Rønnov Molin, tidligere Forretningsudviklingschef, Forca, kursusdeltager på Service Excellence Chefakademiet

Denne uddannelse har været noget særligt
Charlotte Andersen, Servicecenterleder, Midt og Vestsjællands Politi, kursusdeltager på Service Excellence Chefakademiet

Forløbet har gjort en stor forskel
- Kim Dalsgaard, afdelingsdirektør Jyske Bank

SECA gav mig inspiration til at involvere kunderne
Allan Kristoffersen, tidligere Salgsdirektør Irma, kursusdeltager på Service Excellence Chefakademiet

Har det flyttet noget? Ja, det har - og på flere områder
Ivar Ravn, direktør SEGES, Planter og Miljø
Steder
Datoer
Datoer for 2019/2020:
Modul 1: Serviceledelse og læring: 27. - 29. august 2019
Modul 2: Det personlige lederskab (Italien) : 29. sep. - 4. oktober 2019
AL-dag 19/20: 10. oktober 2019
AL-dag 19/20: 24. oktober 2019
AL-dag 19/20: 1. november 2019
AL-dag 19/20: 7. november 2019
Modul 3: Forandringsledelse og kommunikation; 13. - 15. november 2019
AL-dag 19/20: 21. november 2019
PIT STOP: 7. januar 2020
Modul 4: Servicestrategi og strategisk kundeudvikling: 21. - 22. januar 2020
Temadag: 5. februar 2020
Modul 5: Serviceinnovation og værdiskabelse: 2. - 3. marts 2020
Midtvejsevaluering: 16. april 2020
Modul 6: Creating service excellence og service breakthroughs (Californien, USA): Afg. 28. april - ank. 5. maj 2020
Eksamen: 11. juni 2020
AL-dag: 24. sep. 2020