Startdato 14. sep. 2017
Deltagergebyr, eks. moms. DKK 49.950
Varighed 10 dage
Undervisningssprog Dansk

Kundeorienteret Lederskab (KuLe)

Styrk kundeorienteringen gennem personligt lederskab, forretningsudvikling, stærke kunderelationer, design af kulturen og forandringsledelse

Styrk dit kundeorienterede lederskab

På efteruddannelsen i kundeorienteret lederskab (KuLe) medvirker du til at videreudvikle din virksomhed via kundefokus og værdiskabelse - og ved kontinuerligt at arbejde med sammenhængen mellem ledelseskvalitet, medarbejderengagement, kundeloyalitet samt virksomhedens indtjening og vækst. Dertil opnår du øget indsigt i anvendelsen af en række ledelsesværktøjer og -metoder med udgangspunkt i en både praktisk og akademisk tilgang.

Formålet med efteruddannelsen er at inspirere og styrke dit kundeorienterede lederskab og samtidig sætte fokus på medarbejder- og forretningsudvikling samt forandringsledelse. Uddannelsen består af en kombination af Lab’s (moduler), 360-graders analyse, individuel tilbagemelding og arbejde med egne virksomheds-cases samt coaching i ledercirkler.

Indhold i forløbet

Efteruddannelsen består af 10 dage fordelt på fire labs, en kick-off dag og en afsluttende eksamen. Dertil får alle deltagere foretaget en 360-graders analyse med individuel tilbagemelding. Uddannelsen bygges op omkring den kontinuerlige kobling af teori til arbejdet med deltagernes individuelle udviklingsmål samt arbejdet med deltagernes egne virksomheds-cases.

På de fire labs arbejder deltagerne i ledercirkler (netværksgrupperne) som er baseret på, at ”ledere lærer ledere at lære og lede”. I ledercirklerne skal deltagerne udveksle erfaringer om, hvad der er sket i forhold til deres indsatsområder, give hinanden gode råd og feedback samt skabe commitment om at afprøve og implementere det lærte i praksis. Ligeledes bliver der sat fokus på, at de konkrete ledelsesværktøjer, deltagerne får på de enkelte labs, bliver afprøvet i praksis bl.a. Ved at afslutte hver dag med at sætte individuelle mål for, hvordan de vil anvende værktøjer og feedback, når de kommer hjem. Til hver ledercirkel er der koblet en proceskonsulent.

Download en detaljeret beskrivelse af kurset i PDF øverst på denne side.

Det får du

Efteruddannelsen i kundeorienteret lederskab giver dig værktøjer og ledelsesmæssige tiltag samt et sprog, der understøtter virksomhedens kundeorientering og værdiskabelse via øget kunde- og forretningsfokus.

Dertil får du inspiration og værktøjer til ledelse af service i alle ”sandhedens øjeblikke”/kunde-touchpoints. Du bliver introduceret til en række teorimodeller, metoder og konkrete ledelsesværktøjer, der udvikler medarbejderne, virksomheden og samspillet med kunderne og får et teoretisk og akademisk begrebsapparat samt styrkelse af dine analytiske kompetencer. Du får en skærpet bevidsthed om dine personlige ledelseskompetencer og udviklingen af disse samt kompetence til at implementere strategi og gennemføre forandringer – både i forhold til at udvikle dig selv og for at kunne lede forandringer i virksomheden og hos dine medarbejdere.

Ud over indsigt i værktøjer og modeller samt ledelsesmæssig udvikling bidrager uddannelsesforløbet til at udvide dit ledernetværk, og udbygge samarbejde og videndeling på tværs af virksomhederne.

Undervisere

Mogens Bjerre: Associate professor, Department of Marketing, CBS & Academic Dean, CBS Executive. Mogens Bjerre underviser på CBS’s E MBA og cand.merc. linjerne DCM og IMM i international marketing, sales management, marketing management, corporate strategy, brand management m.m. Derudover har han opdateret og udviklet E MBA til også at omfatte den fleksible MBA samt medudviklet CBS’s EMBA.
Nels Klint Karsvang: Har gennem de seneste 5 år været fast underviser på CBS Executive uddannelse i Kundeorienteret Lederskab. Derudover underviser han i Situationsbestemt ledelse på CBS’s MBA uddannelse og i forandringsledelse på HRM-uddannelsen. Nels Karsvang er Co-founder af CoreMotion – et konsulentfirma med fokus på forandringsprocesser.
Stine Staffeldt: Har udviklet, og er nu programdirektør på bl.a. Service Excellence - Chefakademiet (SECA) og Kundeorienteret Lederskab. Hun har gennemført længerevarende lederudviklingsforløb i bl.a. Rambøll og BDO samt varetaget diverse konsulentopgaver, herunder kompetence- og teamudvikling samt coaching.

Deltagerprofil

Erfarne mellemledere og projektchefer, der typisk har været igennem en grundlæggende lederuddannelse.

Datoer

14. aug. 2017
Tilmeldingsfrist
Tilføj til kalender 2017-08-14 00:00:00 2017-08-14 23:59:59 Europe/Copenhagen Kundeorienteret Lederskab Styrk kundeorienteringen gennem personligt lederskab, forretningsudvikling, stærke kunderelation, design af kulturen og forandringsledelse. Uddannelsen er en kombination af moduler, arbejde med egne virksomhedscases, 360-graders målinger, action learning og coaching i ledercirkler. CBS-Executive CBS-Executive

Kick-off: læringskompetencer - torsdag d. 14. Sept. 2017

Lab 1: ledelseskompetencer - onsdag - torsdag d. 22. – 23 nov. 2017

Lab 2: forretningskompetencer - onsdag - torsdag d. 31. Jan. – 1. Feb. 2018

Lab 3: kunderelationskompetencer - onsdag - torsdag d. 14. – 15. Marts 2018

Lab 4: forandringskompetencer - tirsdag - onsdag d. 15. – 16. Maj 2018

Afslutning: personlige kompetencer - torsdag d. 14. Juni 2018

Steder

CBS Executive, Porcelænshaven 22, 2000 Frederiksberg

Åben i Google Maps

Kontakt

Ring mig op

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Hent PDF

For at downloade denne pdf, skal du udfylde dit navn, din e-mail og dit telefonnummer – vi vil kontakte dig inden for et par dage, så vi kan være behjælpelige med at finde det rette forløb til dig. Du accepterer samtidig at modtage informationer og tilbud om vores kurser samt andre inspirerende nyhedsbreve fra CBS Executive.
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Tilmelding

Kundeorienteret Lederskab

  • Personlige oplysninger

  • Kontakt info

  • Firmaoplysninger

  • Parkering

    Når programlektioner afholdes hos CBS Executive i Porcelænshaven på Frederiksberg, tilbydes deltagerne parkering i nærliggende parkeringskælder til kr. 80 pr. dag. Parkeringsgebyret bliver faktureret sammen med kursusdeltagelsen.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Efter tilmelding modtager du bekræftelse og yderligere information via e-mail. Vi fremsender også en faktura via e-mail.

Fakta om kurset

Deltagergebyr, eks. moms.
DKK 49.950
Startdato
14. sep. 2017
Varighed
10 dage
Steder
CBS Executive (Frederiksberg)
Undervisningssprog
Dansk

Kontakt

Stine Staffeldt

Programdirektør

Sif Brown Nielsen

Program Manager