Startdato 13. aug. 2018
Deltagergebyr, eks. moms. DKK 23.300
Varighed 5 dage
Undervisningssprog Dansk

Interessevaretagelse: Stakeholderrelationer og Lobbyisme

Hvordan gør man egne interesser til almeninteresser?

Stakeholderrelationer vedrører også dig

Markér din interesse for dette kursus ved at klikke på knappen 'Interesseret' øverst på denne side og få tilsendt en e-mail, når der er nyt om dato og indhold på kurset for 2018.

Tidligere kunne interessevaretagelse overlades til forhandlingsorganisationer og lobbyister. Sådan er det ikke mere. Ingen ledende medarbejder i privat eller offentlig virksomhed kan undgå at støde ind i det, der på moderne managementdansk kaldes ”stakeholderrelationer” eller ”public affairs.”

Som deltager på dette kursus får du indsigt i, hvordan du aktiverer det rigtige netværk, påvirker beslutningsprocesser, håndterer rygter og mediestorme og gør medierne til medspiller i din strategi. Kurset giver dig et solidt grundlag for at arbejde målrettet og effektivt med strategisk interessevaretagelse i krydsfeltet mellem den private og den offentlige sektor.

Kurset blev i 2017 evalueret til 4,58 på en skala, hvor 5 er det bedste og svarer til meget tilfredsstillende.

Indhold i forløbet

Bemærk at der er ikke flere ledige pladser på dette kursus.

Dybest set handler det om at gøre egne interesser til almeninteresser på en effektiv måde i hård konkurrence med andre hensyn. Den formaliserede interessevaretagelse må suppleres med uformel netværkskommunikation og strategisk mediehåndtering i det offentlige rum.

Dette kursus styrker disse praktiske færdigheder på grundlag af aktuel forskning med fokus på udvikling af ny viden, bedre udnyttelse af deltagernes egne kompetencer, og med henblik på målrettet interessevaretagelse. Kurset vil kort sagt sikre, at deltagerne:

Tilegner sig forskningsbaserede analyseredskaber og modeller, skaber kvalificeret grundlag for praktisk anvendelse af ny viden, relaterer denne viden til konkrete problemstillinger i egen organisation.

Download detaljeret beskrivelse af kurset i pdf øverst på denne side.

Det får du

Kurset, der er udbudt og gennemført hvert år siden 2010, har fået meget fine evalueringer og styrker deltagernes kompetencer i at:

Aktivere netværk af interessenter (Stakeholder Relations)
Påvirke beslutningsprocesser (Lobbyisme)
Formidle interesser med offentlig relevans (Public Affairs)
Håndtere rygter, enkeltsager og mediestorme (Issues Management)
Gøre medierne til medspiller i interessevaretagelsen (Public Relations)

Undervisere

Anders Krarup: Kommunikationsrådgiver, Krarup Kommunikation & Kompagni ApS. Anders ejer og driver Krarup Kommunikation & Kompagni ApS, som siden 2004 har udført lobbyarbejde for virksomheder og interesseorganisationer. Anders Krarup er uddannet journalist. Arbejdsstederne har været Udenrigsministeriet, Aarhuus Stiftstidende, DR Radio og TV samt TV 2/Danmark.
Anker Brink Lund: Professor, Department of Business and Politics, CBS.
Peter Bro: Centerleder, professor (mso), ph.d., Center for Journalistik, SDU. Fungerer som hoved- og bi-vejleder for Ph.d.-, speciale-, master- og andre studerende, siddende studienævnsformand (siden 2009), afholder med jævne mellemrum seminarer og kurser og foretager diverse former for konsulentarbejde for organisationer og institutioner indenfor dansk journalistik. Har dertil samarbejdet omkring journalistiske udviklingsprojekter – som aktionsforsker – med blandt andet Politiken, Jyllands-Posten og en række DR afdelinger, såsom Radioavisen og regionale radiostationer.

Deltagerprofil

Er du ledende medarbejder, eller har du interessevaretagelse som en del af din funktion i en privat erhvervsvirksomhed, en interesseorganisation, stat eller kommune, så vil dette kursus give dig et solidt grundlag til at blive bedre til at arbejde målrettet og effektivt med strategisk interessevaretagelse i krydsfeltet mellem den private og den offentlige sektor.

Datoer

01. maj. 2018
Tilmeldingsfrist
Tilføj til kalender 2018-05-01 00:00:00 2018-05-01 23:59:59 Europe/Copenhagen Interessevaretagelse: Stakeholderrelationer og Lobbyisme Hvordan gør man egne interesser til almeninteresser? Du får indsigt i, hvordan du aktiverer det rigtige netværk, påvirker beslutningsprocesser, håndterer rygter og mediestorme og gør medierne til medspiller i din strategi. Kurset giver dig et solidt grundlag for at arbejde målrettet og effektivt med strategisk interessevaretagelse i krydsfeltet mellem den private og den offentlige sektor CBS-Executive CBS-Executive
8
Timer pr. dag

5 dage i uge 33 i august 2018
Mandag kl. 9.00 - 17.00
Tirsdag kl. 9.00 - 17.00
Onsdag kl. 9.00 - 17.00
Torsdag kl. 9.00 - 17.00
Fredag kl. 9.00 - 16.00

Steder

CBS Campus Dalgas Have, 2000 Frederiksberg

Åben i Google Maps

Kontakt

Kontakt mig

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Interesseret

Interessevaretagelse: Stakeholderrelationer og Lobbyisme

  • Personlige oplysninger

  • Kontakt info

  • Firmaoplysninger

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Vi kontakter dig, så snart der er flere informationer.

Kursusfakta

Deltagergebyr, eks. moms.
DKK 23.300
Startdato
13. aug. 2018
Varighed
5 dage
Steder
CBS Campus Dalgas Have, 2000 Frederiksberg
Undervisningssprog
Dansk

Kontakt

Kirsten Ryelund

Programdirektør

Louise Rygaard Jonas

Programdirektør

Lisa Carbuhn Jensen

Programkoordinator