Startdato 14. aug. 2017
Deltagergebyr, eks. moms. DKK 23.300
Varighed 5 dage
Undervisningssprog Dansk

Interessevaretagelse: Stakeholderrelationer og Lobbyisme

Hvordan gør man egne interesser til almeninteresser?

Stakeholderrelationer vedrører også dig

Bemærk, at der kun er 1 ledig plads tilbage på dette kursus.

Tidligere kunne interessevaretagelse overlades til forhandlingsorganisationer og lobbyister. Sådan er det ikke mere. Ingen ledende medarbejder i privat eller offentlig virksomhed kan undgå at støde ind i det, der på moderne managementdansk kaldes ”stakeholderrelationer” eller ”public affairs.”

Som deltager på dette kursus får du indsigt i, hvordan du aktiverer det rigtige netværk, påvirker beslutningsprocesser, håndterer rygter og mediestorme og gør medierne til medspiller i din strategi. Kurset giver dig et solidt grundlag for at arbejde målrettet og effektivt med strategisk interessevaretagelse i krydsfeltet mellem den private og den offentlige sektor.

Indhold i forløbet

Dybest set handler det om at gøre egne interesser til almeninteresser på en effektiv måde i hård konkurrence med andre hensyn. Den formaliserede interessevaretagelse må suppleres med uformel netværkskommunikation og strategisk mediehåndtering i det offentlige rum.

Dette kursus styrker disse praktiske færdigheder på grundlag af aktuel forskning med fokus på udvikling af ny viden, bedre udnyttelse af deltagernes egne kompetencer, og med henblik på målrettet interessevaretagelse. Kurset vil kort sagt sikre, at deltagerne:

Tilegner sig forskningsbaserede analyseredskaber og modeller, skaber kvalificeret grundlag for praktisk anvendelse af ny viden, relaterer denne viden til konkrete problemstillinger i egen organisation.

Download detaljeret beskrivelse af kurset i pdf øverst på denne side.

Det får du

Kurset, der er udbudt og gennemført hvert år siden 2010, har fået meget fine evalueringer og styrker deltagernes kompetencer i at:

Aktivere netværk af interessenter (Stakeholder Relations)
Påvirke beslutningsprocesser (Lobbyisme)
Formidle interesser med offentlig relevans (Public Affairs)
Håndtere rygter, enkeltsager og mediestorme (Issues Management)
Gøre medierne til medspiller i interessevaretagelsen (Public Relations)

Undervisere

Anders Krarup: Kommunikationsrådgiver, Krarup Kommunikation & Kompagni ApS. Anders ejer og driver Krarup Kommunikation & Kompagni ApS, som siden 2004 har udført lobbyarbejde for virksomheder og interesseorganisationer. Anders Krarup er uddannet journalist. Arbejdsstederne har været Udenrigsministeriet, Aarhuus Stiftstidende, DR Radio og TV samt TV 2/Danmark.
Anker Brink Lund: Professor, Department of Business and Politics, CBS.
Peter Bro: Centerleder, professor (mso), ph.d., Center for Journalistik, SDU. Fungerer som hoved- og bi-vejleder for Ph.d.-, speciale-, master- og andre studerende, siddende studienævnsformand (siden 2009), afholder med jævne mellemrum seminarer og kurser og foretager diverse former for konsulentarbejde for organisationer og institutioner indenfor dansk journalistik. Har dertil samarbejdet omkring journalistiske udviklingsprojekter – som aktionsforsker – med blandt andet Politiken, Jyllands-Posten og en række DR afdelinger, såsom Radioavisen og regionale radiostationer.

Deltagerprofil

Er du ledende medarbejder, eller har du interessevaretagelse som en del af din funktion i en privat erhvervsvirksomhed, en interesseorganisation, stat eller kommune, så vil dette kursus give dig et solidt grundlag til at blive bedre til at arbejde målrettet og effektivt med strategisk interessevaretagelse i krydsfeltet mellem den private og den offentlige sektor.

Datoer

07. aug. 2017
Tilmeldingsfrist
Tilføj til kalender 2017-08-07 00:00:00 2017-08-07 23:59:59 Europe/Copenhagen Interessevaretagelse: Stakeholderrelationer og Lobbyisme - 1 plads tilbage Hvordan gør man egne interesser til almeninteresser? Du får indsigt i, hvordan du aktiverer det rigtige netværk, påvirker beslutningsprocesser, håndterer rygter og mediestorme og gør medierne til medspiller i din strategi. Kurset giver dig et solidt grundlag for at arbejde målrettet og effektivt med strategisk interessevaretagelse i krydsfeltet mellem den private og den offentlige sektor CBS-Executive CBS-Executive
8
Timer pr. dag

Uge 33 2017
Mandag d. 14. august kl. 9.00 - 17.00
Tirsdag d. 15. august kl. 9.00 - 17.00
Onsdag d. 16. august kl. 9.00 - 17.00
Torsdag d. 17. august kl. 9.00 - 17.00
Fredag d. 18. august kl. 9.00 - 16.00

Steder

CBS Campus Dalgas Have, 2000 Frederiksberg

Åben i Google Maps

Kontakt

Ring mig op

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Tilmelding

Interessevaretagelse: Stakeholderrelationer og Lobbyisme - 1 plads tilbage

  • Personlige oplysninger

  • Kontakt info

  • Firmaoplysninger

  • Parkering

    Når programlektioner afholdes hos CBS Executive i Porcelænshaven på Frederiksberg, tilbydes deltagerne parkering i nærliggende parkeringskælder til kr. 80 pr. dag. Parkeringsgebyret bliver faktureret sammen med kursusdeltagelsen.

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Efter tilmelding modtager du bekræftelse og yderligere information via e-mail. Vi fremsender også en faktura via e-mail.

Fakta om kurset

Deltagergebyr, eks. moms.
DKK 23.300
Startdato
14. aug. 2017
Varighed
5 dage
Steder
CBS Campus Dalgas Have, 2000 Frederiksberg
Undervisningssprog
Dansk

Kontakt

Kim Pedersen

Programdirektør

Louise Rygaard Jonas

Programdirektør

Jette Korsholm

Program Manager

Lisa Carbuhn Jensen

Programkoordinator