Startdato 07. apr. 2021
Deltagergebyr, eks. moms. DKK 7.500
Varighed 3 moduler
Undervisningssprog Dansk
Kursus & uddannelser

Den Digitale Kunderejse

Virtuelt kursus i foråret 2021

Få viden om kundetilfredshed og -loyalitet samt konkrete værktøjer til dit arbejde med den digitale kunderejse

 

Data, kundeindsigt og nyt mindset

Alle taler om data og hvor vigtigt det er at anvende disse, som grundlag for interaktion med kunden. Data og kunderejsen kommer derfor mere og mere i fokus. En stor udfordring er dog, at vi ikke ser verden som den er, men som vi er. Det betyder, at kunderejsen ofte ikke er synkroniseret med kundens forventninger og behov.

Vi tager et opgør med vanetænkning, forældede dogmer og forretningsmodeller, ensidigt teknologisk fokus, og mindset-gabet mellem virksomhed og kunde. Kunderejsen er afgørende for din virksomheds fremtidige succes, men kun relevante data skaber værdifuld kundeindsigt.

Dit mindset som leder påvirker, hvordan organisationen interagerer med kunderne og markedet og hvilke data, der fokuseres på, altså hvordan kunderejsen udvikles, og hvordan og hvilke processer der understøtter denne. Dilemmaet med, at vi ikke ser tingene som de er, men som vi er, påvirker vores valg, og dermed også organisationens valg.

Læs hele teksten Vis mindre
Sådan er formatet på Den Digitale Kunderejse

Indhold

På kurset vil blive gennemgået følgende emner:

Modul 1:

  • De ustyrlige kunder og andre udfordringer
  • Mindset og sansernes påvirkning af din opfattelse/forståelse af omverden

Modul 2:

  • Data, analyse, deling og anvendelse af data i forhold til kunder og marked
  • Kunderejsen
  • Tilfredshedsmåling – hvilke metoder skal man vælge?
  • Kundeloyalitet
  • Gennemgang af segmenteringsmodeller

Modul 3:

  • Fokus på værdibaseret segmentering
  • Kunderejsen og ledelsesudfordringerne
  • Innovation: Drevet af teknologi og/eller mindset?
  • Opskriften på en konkret plan for implementering af kunderejsen
  • Fyrtårsmodellen – et implementeringsværktøj
Læs hele teksten Vis mindre

Det får du

  • Indsigt i sammenhængen mellem mindset og anvendelse af digitale teknologier
  • Viden om og metoder til måling af kundetilfredshed og -loyalitet
  • Inspiration og værktøjer til at arbejde strategisk og operationelt med segmentering og kunde-rejsen
  • Testet dit ledelses-mindset i forhold til anvendelsen af digitale teknologier
  • Testet din virksomheds kundeorientering
  • En konkret plan for implementering af kunderejsen
  • Sparring med undervisere og medkursister
Læs hele teksten Vis mindre

Undervisningsform og forberedelse

Et 100% virtuelt forløb

14 dage før modul 1 modtager du en mail med en guide til det samlede forløb, samt adgang til kursusportalen. Her ligger e-bøger, podcast, artikler, test og de indledende forelæsninger uploadet som video.

Desuden deltager du i 3 online-moduler á 2½-3 timers varighed. Hvert modul indeholder en kort opsummering af de væsentligste pointer fra forelæsningerne og den øvrige forberedelse, samt tid til spørgsmål og diskussion. Der vil være cases og break-out sessions, hvor du i mindre grupper får tid til fælles refleksion over udfordringer med kunderejsen i egen organisation. Efter hvert modul får du adgang til forelæsningerne og forberedelsen til det efterfølgende modul. Mellem modulerne skal du desuden arbejde med mindre opgaver i relation til kunderejsen i din egen organisation.

Kurset kører via Teams.

Det er muligt at deltage i kurset, uanset hvor du befinder dig. Det eneste du har brug for er en computer med fungerende mikrofon og kamera samt adgang til internettet.

Forberedelse før og mellem online-modulerne

Det digitale format stiller krav til din forberedelse forud for online-modulerne. Du skal derfor sætte god tid af til forberedelsen, som består af:

  • 2-5 forelæsningsvideoer á 15-25 minutters varighed forud for hvert modul (i alt 12 videoer)
  • Relevant litteratur (e-bøger og artikler)
  • Podcast
  • Mindre hjemmearbejde i relation til kunderejsen i egen virksomhed

Desuden skal du gennemføre to test, der tester henholdsvis:

  • Dit ledelses-mindset i forhold til anvendelsen af digitale teknologier
  • Din virksomheds kundeorientering

 

Deltagerprofil

Ledere og specialister der, arbejder med kunder i en marketing-, salgs- og/eller kundeservicefunktion.

Projektledere eller tilsvarende, der arbejder med udvikling og design af kunderejsen, CRM eller lignende.

Læs hele teksten Vis mindre

Datoer

Tilmeldingsfrist:
15. mar. 2021
Tilføj til kalender 2021-03-15 00:00:00 2021-03-15 23:59:59 Europe/Copenhagen Den Digitale Kunderejse Få viden om kundetilfredshed og -loyalitet samt konkrete værktøjer til dit arbejde med den digitale kunderejse. CBS-Executive CBS-Executive
Timer pr. dag: 2.5

Datoer for de 3 online-moduler:

Modul 1: den 7. april 2021, kl. 15:00 - 18:00
Modul 2: den 14. april 2021, kl. 15:30-18:00
Modul 3: den 5. maj 2021, kl. 15:30-18:00

Desuden 12 video-forelæsninger, som du kan se, når det passer dig.

Kontakt mig

  • Vilkår og betingelser

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Lyder det som noget for dig?
Book din plads

Download materiale

Tilmelding

Den Digitale Kunderejse

  • Personlige oplysninger

  • Date Format: DD slash MM slash YYYY
  • Kontaktinfo

  • Firmaoplysninger

  • Vilkår og betingelser

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Efter tilmelding modtager du bekræftelse og yderligere information på e-mail inden for 5 arbejdsdage. Betaling sker vha faktura, der udsendes på e-mail eller via EAN-nummer.

Kursusfakta

Kontakt

Undervisningssprog
Dansk
Startdato
07. apr. 2021
Varighed
3 moduler
Steder
Deltagergebyr, eks. moms.
DKK 7.500
Portræt af Kirsten Ryelund
Portræt af Nina Ingvartsen