Kundeorienteret Lederskab (KuLe)
Download fuld uddannelsesbeskrivelse øverst på sidenStyrk kundeorienteringen gennem personligt lederskab, forretningsudvikling og stærke kunderelationer.
Det får du
Efteruddannelsen i kundeorienteret lederskab giver dig værktøjer og ledelsesmæssige tiltag samt et sprog, der understøtter virksomhedens kundeorientering og værdiskabelse via øget kunde- og forretningsfokus.
Dertil får du inspiration og værktøjer til ledelse af service i alle ”sandhedens øjeblikke”/kunde-touchpoints. Du bliver introduceret til en række teorimodeller, metoder og konkrete ledelsesværktøjer, der udvikler medarbejderne, virksomheden og samspillet med kunderne og får et teoretisk og akademisk begrebsapparat samt styrkelse af dine analytiske kompetencer. Du får en skærpet bevidsthed om dine personlige ledelseskompetencer og udviklingen af disse samt kompetence til at implementere strategi og gennemføre forandringer – både i forhold til at udvikle dig selv og for at kunne lede forandringer i virksomheden og hos dine medarbejdere.
Ud over indsigt i værktøjer og modeller samt ledelsesmæssig udvikling bidrager uddannelsesforløbet til at udvide dit ledernetværk og udbygge samarbejde og videndeling på tværs af virksomhederne.
Du kan læse mere om de specifikke emner, som uddannelsen berører ved at downloade pdf'en øverst på denne side . I pdf'en kan du under effektmåling også læse mere om de tidligere deltageres udbytte af uddannelsen.
Indhold i forløbet
Efteruddannelsen består af 9 dage fordelt på fire labs og en afsluttende dag. Dertil får alle deltagere foretaget en 360-graders analyse med individuel tilbagemelding. Uddannelsen bygges op omkring den kontinuerlige kobling af teori til arbejdet med deltagernes individuelle udviklingsmål samt arbejdet med deltagernes egne virksomheds-cases.
På de fire labs arbejder deltagerne i ledercirkler (netværksgrupperne), som er baseret på, at ”ledere lærer ledere at lære og lede”. I ledercirklerne skal deltagerne udveksle erfaringer om, hvad der er sket i forhold til deres indsatsområder, give hinanden gode råd og feedback samt skabe commitment om at afprøve og implementere det lærte i praksis. Ligeledes bliver der sat fokus på, at de konkrete ledelsesværktøjer, deltagerne får på de enkelte labs, bliver afprøvet i praksis bl.a. ved at afslutte hvert lab med at sætte individuelle mål for, hvordan de vil anvende værktøjer og feedback, når de kommer hjem. Til hver ledercirkel er der koblet en proceskonsulent.
Du kan læse mere om indholdet på de enkelte labs ved at downloade pdf'en øverst på denne side.
Styrk dit kundeorienterede lederskab
"God kundeservice starter ikke med god kundeservice, god kundeservice starter med god ledelse"
- Lektor Mogens Bjerre, CBS
På efteruddannelsen i kundeorienteret lederskab (KuLe) medvirker du til at videreudvikle din virksomhed via kundefokus og værdiskabelse - og ved kontinuerligt at arbejde med sammenhængen mellem ledelseskvalitet, medarbejderengagement, kundeloyalitet samt virksomhedens indtjening og vækst. Dertil opnår du øget indsigt i anvendelsen af en række ledelsesværktøjer og -metoder med udgangspunkt i en både praktisk og akademisk tilgang.
Du kan læse mere om de ledelsesværktøjer og metoder, som du kan stifte bekendtskab med på KuLe, ved at downloade pdf'en øverst på denne side.
Deltagerprofil
Kundeorienteret Lederskab henvender sig bl.a. til afdelingsledere, teamledere, projektledere og product owners. Er du interesseret i at læse om andre kurser, der kan styrke dit lederskab, har vi her samlet et overblik over vores lederuddannelser og kurser.
Jeg har i stor grad kunne bruge det jeg lærte
-Ole Brondbjerg, Jyske Bank, Afdelingsdirektør:
Fremragende uddannelse
-Christian Bjerglund Andersen, Dansk Brand- og sikringsteknisk Institut, Funktionsleder bygning:
Gør ledelse til handling
- Rikke Froh Korsgaard, Senior Projektkonsulent, Norstat A/S
Brugbare og relevante metoder
- Lisbeth Bangsgaard, Salgschef, RGS Nordic
Inspiration til kunderelaterede udfordringer
- Lars Borris Pedersen, CCO, Royal Artic Line A/S
Super dygtige undervisere
- Kenneth Stuhr Kristensen, Sektionsleder, BRFkredit
Fantastisk at få ny lærdom
- Morten Stampe Hønnerup, Site manager, CBRE
Virkelig udbytterigt og meningsskabende
- Mads Holmgaard, Regionschef, HedeDanmark A/S
Jeg er blevet motiveret til at prøve nye ting af
- Jan Gottlieb Grensteen, afdelingsleder, Falck Danmark A/S
Jeg blev mere selvsikker som leder
- Morten Jensen, udviklingsleder, Forca A/S
Et kursus der flytter dig
- Søren Vestergaard, afdelingschef, Topdanmark A/S
Kvalificerede og medrivende undervisere
- Flemming Lindblad, sektionschef, BRFkredit A/S
Få praktiske og pragmatiske værktøjer
Søren Duus Saigal, som er Head of Applied Analytics & Insights i Danske Bank, anbefaler KuLe-uddannelsen, hvis du vil have opdateret din ledelsesmæssige værktøjskasse og se mere nuanceret på de daglige udfordringer.
Steder
Datoer
Intro og Lab 1: Mandag d. 27. – tirsdag d. 28. nov. 2023
Lab 2: Mandag d. 22. - tirsdag d. 23. januar 2024
Lab 3: Tirsdag d. 5. - onsdag d. 6. marts 2024
Lab 4: Mandag d. 22. - tirsdag d. 23. april 2024
Afslutning: Fredag d. 31. maj 2024