Startdato 03. mar. 2022
Deltagergebyr, eks. moms. DKK 2500
Varighed 1 dag
Undervisningssprog Dansk
Kursus & uddannelser

HR-konferencen 2022

3. marts 2022

Konference udført i samarbejde med

 

Du kan trygt tilmelde dig - COVID-19-håndtering:
Vi følger løbende sundhedsstyrelsens retningslinjer og afvikler konferencen virtuelt, såfremt situationen udvikler sig til marts. Som kompensation vil alle deltagere få mulighed for at invitere en (gratis) gæst med til konferencen.

Find din døgnrytme - og få overskud i hverdagen

Forskning for HR-professionelle

KUN I DECEMBER: Tilmeld dig og modtag en konference-gave i form af bogen "Find din døgnrytme - og få overskud i hverdagen" af Camilla Kring (2021)

Som HR-professionel er det ofte en udfordring at orientere sig i den vigtigste forskning, der kan og bør påvirke HR’s praksis. Formålet med HR Konferencen CRANET har altid været at formidle ny og relevant HR-forskning til HR-professionelle. Fra 2022 forstærker vi denne agenda yderligere.

HR Konferencen CRANET vil fremadrettet have som ambition at skabe et overblik over de mest relevante forskningsprojekter for HR-professionelle. Som deltager får du først og fremmest et indblik i den nyeste forskning indenfor HR, organisation og ledelses. Derudover, vil du grundet konferencen fokus på brobygning, tage en aktiv del i at styrke relationen imellem forskning og praksis indenfor HR-feltet.

Læs hele teksten Vis mindre

CRANET 2022

På CRANET 2022 tager vi udgangspunkt i de mest aktuelle emner for HR. Omdrejningspunktet for alle indlæg er et solidt forskningsmæssigt fundament. Hvad ved vi? Hvad bør vi vide? Hvordan får vi ny relevant viden?

Overlæggeren for temaerne i 2022 bliver blandt andet:

  • Hvad siger forskningen om post-covid 19 arbejdsmiljøer?
  • Hvad siger forskningen om virtuelle arbejdsmiljøer?
  • Hvad siger forskningen om fremtidens ledelses- og organisationsformer?

På CRANET konferencen bliver du opdateret. Konferencen er et vigtigt mødepunkt for forskere og praktikere hvor fælles indsigt og refleksioner kan være med til at rykke vores fælles HR-disciplin.

Læs hele teksten Vis mindre

Nyt initiativ i 2022 - Årets HR-forskerpris

For at cementere CRANETs øget fokus på HR-forskningen, og ikke mindst værdien af forskning af høj kvalitet i Danmark, uddeler vi fra 2022 HR-forskerprisen. (Fold ud for at læse mere)

Alle forskere ved alle danske forskningsinstitutioner kan indstilles til prisen. Prisen overrækkes 3. marts 2022 på HR-konferencen CRANET.

Formålet med HR-forskerprisen er at synliggøre relevant HR-forskning fra et bredt udsnit af videnskabelige fagfelter. Fokus er på de mest praksisrelevante og bedst formidlede forskningsprojekter inden for HR, organisation og ledelse fra alle landets universiteter.

Hvordan indstiller jeg mit forskningsprojekt?

  1. Udfyld en kort beskrivelse af forskningsprojektet (maksimalt 300 ord) Brug denne template: Forskerprisen ansøgning_template
    • Forklar, hvorfor din forskning og dit emne er relevant/vigtigt for HR-praksis. Hvad er den potentielle værdiskabende effekt af din forskning på virksomhedernes praksis i forhold til HRM, organisation og ledelse?
    • Forklar eventuelt de anvendte begreber for læsere, der ikke kommer fra dit fagområde.
  2. Fremstil et kort (2 min) videopitch med kernebudskaberne fra din forskning og hvordan det er relevant for virksomhedernes praksis.
  3. Reserver 3. marts 2022, til din evt. personlige deltagelse på konferencen inkl. ½ times præsentation af din forskning.

Du skal sende følgende til HRforskerprisen@noca.dk

  • Kort beskrivelse på maks. 300 ord (brug templaten)
  • Kort videopitch på (2 min.)
  • Kontaktoplysninger (brug templaten)
  • Et professionelt foto af dig, der må deles på sociale medier
  • Dokumentation på din godkendelse af forskningsprojektet (kontrakt)

Da filerne oftest fylder for meget til at blive sendt i en almindelig mail, så anbefaler vi, at du sender det hele samlet i et link til OneDrive, Google-Drive, Dropbox (eller lignende).

Deadline for indstilling er 16. januar 2022. Finale og prisoverrækkelse vil foregå på HR-konferencen CRANET d. 3. marts 2022. Med prisen følger en præmie på DKK 25.000. Det skal præciseres at præmien er personlig og skattepligtig.

Udpegning af vinder

Indstillingerne vurderes i første omgang af et bedømmelsesudvalg bestående af både HR-forskere og HR-praktikere.

Godkendte bidrag inkl. videopitch vil blive offentliggjort på HR-konferencen CRANETs hjemmeside. Bedømmelsesudvalget afgør ved afstemning de 3 finalister. Finalepræsentationerne vil blive præsenteret på HR-konferencen CRANET, 3. marts 2022, hvor en publikumsafstemning vil afgøre vinderen.

Vurderingskriterier for HR-forskerprisen

Konkurrencen er for forskere fra hele landets forskningsinstitutter på ph.d.-niveau eller lignende.
Man kan komme i betragtning til prisen på baggrund af forskning til gavn for HR-praksis i virksomheder. Indstillingerne bedømmes ud fra følgende kriterier:

  • Forskningen skal leve op til almindelige videnskabelige kriterier (metode, teori, peer-review, etik, publicering osv.)
  • Forskningen skal formidles i et HR-perspektiv
  • Forskningen skal sætte nye perspektiverende standarder inden for sit felt
  • Forskningen skal understøtte praktikere i at udvikle konkrete ideer og kompetencer indenfor HR

Fakta og pointer skal trækkes klart frem i videoen:

  • Videoen skal være en selvstændig formidling
  • Videoen skal tage sit afsæt i den gode historie og forsknings betydning for praktikere
  • Videoen skal være målrettet et HR-praktiker publikum
Læs hele teksten Vis mindre

Oplæg på programmet

Imens vi arbejder på det endelige program, løfter vi her sløret for de oplæg der kommer til at indgå:

Understanding the Future Workforce
w/ Emma Parry, Professor of Human Resource Management, Cranfield School of Management

Professor Parry will consider the changing external context and how this is influencing the future world of work. While we are currently overwhelmed with rhetoric about what a post-pandemic world of work looks like, Professor Parry will take an evidence-based view to provide a balanced view of how work, workforce attitudes and ultimately how we manage people might change in the future. Specifically, her presentation will discuss:

  • The likely impact of long-term external trends (such as technological advancement and demographic shifts) alongside more unexpected disruptions (such as Covid-19) on work, the workplace and ways of working.
  • How the changing external context is influencing people’s attitudes, expectations and preferences towards work over time.

---

Hvordan skaber vi nye stærke, bæredygtige grundrytmer i arbejdslivet, der understøtter en mangfoldighed af familierytmer, arbejdsrytmer og døgnrytmer?
v/ Camilla Kring, Lead HR Consultant, Civilingeniør og ph.d. i balancen mellem arbejdsliv og privatliv

Vi er alle i gang med at implementerer mere fleksible arbejdsmiljøer, men kun få indtænker hvordan effektiviteten i organisationen kan forbedres hvis vi går væk fra almindelig 8.00-16.00 arbejdsdag. Øg produktiviteten ved at tilrettelægge arbejdet efter medarbejdernes døgnrytmer. I vidensamfundet er det sund fornuft både menneskeligt og økonomisk at give mennesket arbejdstider, der matcher deres biologiske rytme. Få en indsigt i den, i Danmark, stort set ukendte videnskab 'kronobiologi', som er studiet af menneskets døgnrytmer.

Camilla Kring fortæller en fascinerende historie om, hvordan magten over tiden blev frataget den enkelte. Fra middelalderens kirkeklokker, som ringede alle i gang med arbejdet, til industrisamfundets taktfaste 8-16-rytme, og frem til i dag, hvor vi stadig tror, at one size fits all. Vi skal gøre op med den tidsarkitektur, der blev bestemt under industrisamfundet og i stedet skabe nye tidsstrukturer, der understøtter mangfoldigheden i nutidens familierytmer, arbejdsrytmer og døgnrytmer.

---

Virtuel ledelse og samarbejde under corona – hvad tager vi med?
v/ Steen E. Navrbjerg, lektor og ph.d., Forskningscenter for Arbejdsmarkeds- og Organisationsstudier, Københavns Universitet

Corona-krisen har ændret vores arbejdsliv markant og stiller nye krav til ledelse og samarbejde. Mange ledere har måtte indstille sig på nye og andre måder at lede på virtuelt, og for en del har det været en læringsproces. Krisen har medvirket en række udfordringer, men har også slået døre ind, som måske aldrig var blevet åbnet, hvis ikke krisen havde lært os nye måder at lede og samarbejde på.
Men hvad har vi lært af krisen – og hvad skal vi tage med videre? Det vil lektor Steen E. Navrbjerg fortælle mere om.

---

 

 

What happens when managers’ identity is centered on caring - an underappreciated aspect of leadership
w/ Monica Andersson Bäck, Head of Centre of Global HRM, University of Gothenburg 

Focus will be on managers' identity is centred on caring, an underappreciated aspect of leadership drawing on a case study of managers in elderly care, but probably relevant for leadership in all kinds of businesses. In our research we distil an ideal-typical caring leader identity as well as contextualised interpretations that suggest both problematic and constructive aspects, and discuss them in relation to power and powerlessness. The caring leader identity implies a self-understanding as being highly present, supportive and helpful to subordinates' development. We find that the belief of making a decisive difference to others' development by caring for them can be a deceptive fantasy that incites over-dependence among subordinates, particularly for ambitious managers who experience pressing situations and little power. Under better but likely less common conditions, managers can develop more modest expressions of a caring leader identity, leaving space for subordinates themselves to define problems and explore solutions.

---

Digitalisering og usynligt arbejde
v/ Ursula Plesner, lektor og ph.d., Centre for Public Organization, Value and Innovation, CBS

Digitalisering fremhæves ofte som noget, der effektiviserer eller erstatter arbejde. Og det er også tilfældet i mange typer arbejdsfunktioner. Til gengæld fører digitalisering også nyt arbejde med sig, og det er ofte usynligt, fordi det ikke er velbeskrevet eller anerkendt. Oplægget handler om behovet for at synliggøre det merarbejde og kompensationsarbejde, der følger med digitalisering. En synliggørelse kan resultere i mere realistiske vurderinger af effektiviseringspotentialer og kan skabe grundlag for et mere tilfredsstillende arbejdsliv.

---

Hvilke nye arbejdsvaner kræver fremtidens ’new ways of working’?
v/ Michael Pedersen, lektor og ph.d, Institut for Ledelse, Politik og Filosofi, CBS

Hør mere om hvilke arbejdsvaner ’lederløse organisationer’ og virksomheder med 4 dages arbejdsuge kræver. Samt hvad det betyder for måden hverdagens organiseres og medarbejderne trænes i nye former for selvledelse.

---

 

Deltagerprofil

Ved HR-konferencerne præsenteres relevante og aktuelle tematikker. Konferencen er et unikt mødested for ledere og HR-professionelle, der ønsker at holde sig opdateret på nye landvindinger inden for forskning og praksis. Det er konferencens mål at skabe indsigt i samtidens udfordringer og dilemmaer og samtidig tilbyde et overblik over de nye muligheder, der følger med. Det handler om at lytte, diskutere og reflektere med ligesindede.

Læs hele teksten Vis mindre

Steder

CBS Campus Porcelænshaven
Åben i Google Maps
Group

Datoer

Tilmeldingsfrist:
28. feb. 2022
Tilføj til kalender 2022-02-28 00:00:00 2022-02-28 23:59:59 Europe/Copenhagen HR-konferencen 2022 CBS-Executive CBS-Executive

Den 3. marts 2022, kl. 9.00 - 16.30.

Kontakt mig

  • Vilkår og betingelser

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Lyder det som noget for dig?
Book din plads

Tilmelding

HR-konferencen 2022

  • Personlige oplysninger

  • DD slash MM slash YYYY
  • Kontaktinfo

  • Firmaoplysninger

  • Betaling

    Vi tager imod følgende betalingsmetoder: Dankort, VISA & Mastercard. Bemærk, at prisen tillægges moms i betalingsvinduet for kreditkortbetalingen. For faktura vælg 'Betal senere'.
  • Pris:
  • Vilkår og betingelser

  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.
Efter tilmelding modtager du bekræftelse og yderligere information på e-mail inden for 3-5 arbejdsdage. Hvis du har valgt 'Betal senere', sker betaling vha faktura, der udsendes på e-mail eller via EAN-nummer.

Kursusfakta

Kontakt

Undervisningssprog
Dansk
Startdato
03. mar. 2022
Varighed
1 dag
Steder
CBS Campus Porcelænshaven
Deltagergebyr, eks. moms.
DKK 2500
Betalingslogoer
Portræt af Nina Ingvartsen
Program Manager Lise Emilie Hygum Bangsø