KuLe udvikler dig selv og din forretning - også i krisetider
Ledelse og Livslang Læring i et HR-Perspektiv
Corona-krisen præger fortsat hverdagen hos mange virksomheder og organisationer. På uddannelsen Kundeorienteret Lederskab (KuLe) har vi derfor, sammen med professor Thomas Ritter fra CBS, sat yderligere fokus på kunder og forretningsudvikling under Corona-krisen. Deltagerne har arbejdet med at forstå kundernes betydning for deres forretning gennem kortlægning af sammenspillet mellem kunderne og forretningsmodellen. Dette er endnu vigtigere i en krisesituation, hvor forandringer af forretningsmodeller skal erkendes og muligheder skal udnyttes. Vi har diskuteret kunder og segmenter, forretning og forretningsudvikling samt kommercielle kompetencer for at sikre resultater.
Disse diskussioner har deltagerne på KuLe inddraget i deres egne forretningsmæssige projekter, som de arbejder med gennem hele KuLe-forløbet. De forretningsmæssige projekter er med til at sikre, at læring og resultater går op i en højere enhed og bliver forankret i deltagernes virksomheder.
På det igangværende forløb har flere af projekterne allerede medført øget værdi for kunderne, større medarbejderengagement, bedre produktivitet og skabt synergi på tværs. Deltagernes chefer har været involveret og bekræfter effekten, samt at resultaterne også kan bruges andre steder i organisationerne. Deltagerne har samtidig fået sparring på, hvordan de kan udvide deres ledelsesmæssige repertoire, så de kan nå de forretningsmæssige mål og navigere i en mere omskiftelig og uforudsigelig verden.