Lederudvikling med Impact

Betingelserne for ledere og organisationer ændrer sig konstant, og med resultatet af det amerikanske præsidentvalg er det tydeligt, at politiske skift kan have indflydelse på erhvervslivet på mange fronter. Ledere skal derfor også være forberedte på at tilpasse sig og navigere i et miljø, hvor vilkårene og strategiske prioriteringer ændrer sig løbende.

Stine Staffeldt

Program Director

Leadership for the Future

De konstante ændringer i ledelses- og organisationsbetingelserne stiller store krav til nutidens ledere. Ledere skal derfor også være forberedte på at tilpasse sig og navigere i et miljø, hvor vilkårene og strategiske prioriteringer ændrer sig løbende.

Det er afgørende for ledere at forstå og udvikle evner, der ruster dem til et marked præget af usikkerhed og hurtige skift. Den seneste rapport fra CBS Leadership Centre 'Leadership for the Future’ sætter fokus på de kompetencer, der er særligt vigtige for fremtidens ledere.

Rapporten fremhæver vigtige 'leadership skills', som bliver afgørende for ledere, der skal skabe reel værdi for deres organisation og navigere effektivt i et komplekst landskab.

Læs rapporten her.

Lederuddannelse for Fremtiden

Med Service Excellence Leadership Academy (SELA) tilbyder vi en lederuddannelse, der er målrettet ledere, som ønsker at være på forkant i en verden, hvor forandring er konstant. Uddannelsen er designet til at give dig de nødvendige redskaber og ledelseskompetencer, der kan transformere ikke kun din egen rolle, men også styrke din organisations innovationsevne.

SELA-uddannelsen går ud over traditionel ledertræning ved at fokusere på en dybere forståelse af, hvordan du som leder kan udvikle både dit personlige lederskab og din organisation. Gennem uddannelsen udvikler du derfor både dine ledelses- og forretningsmæssige kompetencer.

Service Excellence Leadership Academy
Varighed: 24,5 dage
Opstart: 4. december 2024
Læs mere

Der er behov for ledere, der kan skabe reelle, målbare resultater for deres organisation. Centrale byggesten i SELA-uddannelsen er kundedreven innovation og samskabelse, hvor udvikling sker i tæt samarbejde med egne kunder og interessenter – og dermed skaber en reel forretningsmæssig værdi.

Se med, når tidligere SELA-deltager Maja Hesselholdt, Business Unit Director, ISS, deler sin oplevelse af uddannelsen

Udvikling gennem action learning

SELA-uddannelsen omfatter også læringsmetoder, hvor dine egne medarbejdere, kollegaer og din chef inddrages i processen. Dette giver en særlig mulighed for benchmarking af din egen ledelsesmæssige udvikling.

Ved at få feedback både fra de andre deltagere på uddannelsen, medarbejdere, kolleger og chef i egen organisation kan du som leder arbejde målrettet på at styrke dine kompetencer og udvikle dig på områder, der har direkte betydning for organisationens succes. Uddannelsen giver dermed et 360-graders perspektiv på din lederudvikling, hvor alle involverede får et udbytte af processen.

SELA skaber således ikke kun værdi for dig som leder, men for hele organisationen, når lederudviklingen forankres i både interne og eksterne relationer.

Få mere at vide om Action Learning på  SELA-uddannelsen.

Inspiration til læsning

Har du lyst til at gå endnu dybere ind i forståelsen af moderne ledelse, kan vi varmt anbefale CBS-professor Jan Molins nye bog "Ud af lederskabet". I bogen udforsker Molin de komplekse dynamikker i nutidens ledelse og sætter fokus på, hvordan ledere kan finde nye veje til at skabe værdi for deres organisation og medarbejdere. Bogen giver værdifuld indsigt og inspiration til både erfarne og nye ledere, som ønsker at udvikle deres ledelsesmæssige repertoire og perspektiver.
Læs mere om bogen.